måndag 7 april 2014

Stort tack



Tack för vackra tulpaner (min favoritfärg på blommor), goda champinjoner, dip och presentkort på aroniabuske för att kunna färga ull vackert ljung/lila! Ni som känner mig vet att jag gärna klär mig i den färgen :) Jag blir så rörd över era fina kommentarer och av att se er glädje över ullen!

Ett stort tack till Gun, Eva, Madde och Monika som hjälpt till under våra träffar. Ovärderligt med goda vänner! 

Det har varit en mycket rolig vårvinter och jag som projektledare har fått många nya får- och ullvänner. Hoppas att ni alla andra också har det! Nätverk är bra, och nu går vi vidare med erfarenhetsgrupper i Fåravelsföreningens regi och ett nätverk för oss spinnare & tovare. Vi pratade senast om en trädgårdstovning i dubbel bemärkelse - ute i en trädgård senare i vår för att tova krukor och amplar för utomhusbruk. Inte så kinkigt med vilken ull och hur ren den är. Även vårullen kan få en användning. Och det är bara att lägga krukan på komposten när den tjänat ut!

Vi hörs och syns!

Britt Svensson
projektledare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar